Klantenservice

Bij Wijnjuweel kunt u rekenen op persoonlijke aandacht en ondersteuning. Maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 17:00 uur staat het team van Wijnjuweel u graag te woord. Voor vragen, opmerkingen of klachten kunt u contact opnemen met onze klantenservice. U kunt onze klantenservice telefonisch bereiken op het volgende telefoonnummer: +31 (0) 850 270 007. U kunt ook een e-mail sturen naar info@wijnjuweel.nl

Kortingscode

Heeft u een paar mooie wijnen uitgezocht en in de winkelwagen geplaatst? Klik dan op 'naar de kassa'. Na het invoeren van uw adresgegevens en het selecteren van de betaalmethode controleert u op de laatste pagina van het bestelproces nogmaals uw bestelling. Hier voert u de kortingscode in. Het bedrag wordt, nadat u op ‘verzilveren’ geklikt heeft, automatisch van het bestelbedrag afgetrokken. Let u op de geldigheid en de spelling van de code. Kortingscodes geven geen korting op de verzendkosten, kunnen niet in combinatie met klantentegoed verzilverd worden en kunnen niet achteraf verrekend worden. Iedere kortingscode is één keer per klant/adres inwisselbaar, tenzij anders aangegeven. De codes zijn niet inwisselbaar op reeds geplaatste bestellingen en zijn niet inwisselbaar voor geld. Uw vouchercode is geldig tot en met de vermelde einddatum.

U kunt per bestelling maximaal één kortingscode verzilveren.

Bestelling

Kies op favoriete wijn door op, het aantal flessen / pakketten te kiezen en deze daarna in uw winkelwagentje te plaatsen. Bent u tevreden met uw keuze, klik dan op uw winkelwagentje rechtsboven. Gedurende het winkelen toont dit symbool tevens het aantal flessen in uw winkelwagentje.

Eenmaal in uw winkelwagentje ziet u een overzicht van uw bestelling. Hier kunt u het aantal flessen / pakketten nogmaals wijzigen. U kunt ook een Kortingscode invoeren. Klik op ‘naar de kassa‘ om af te rekenen. Om uw bestelling definitief te plaatsen, vult u uw bezorg- en factuuradres, uw e-mailadres en uw geboortedatum in (stap “Informatie + “Verzending”) en kiest u uw betaalmethode (stap “Betaling”). In de laatste stap van het bestelproces (stap “Recensie”) controleert u uw bestelling en uw invoer. Indien u beschikt over een kortingscode kunt u deze ook hier invullen en op ‘verzilveren‘ drukken. m een bestelling te kunnen plaatsen, moet u onze algemene voorwaarden en onze Herroepingsrecht hebben gelezen. Druk op 'Nu kopen' om de bestelling te plaatsen.

Het minimale bestelbedrag is €30,- excl. verzendkosten.

Als u uw bestelling achteraf wilt annuleren of wijzigen, neem dan zo snel mogelijk (liefst telefonisch) contact met ons op.

Onder het kopje 'mijn adressen' in uw klantenaccount heeft u de mogelijkheid om een ander afleveradres toe te voegen.

Neem in dat geval zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via het telefoonnummer +31 (0) 850 270 007 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 10:00 en 17:00). Zolang de wijn nog niet verzonden is, kunnen we het bezorgadres in de meeste gevallen nog aanpassen. Het tijdsbestek waarin dit mogelijk is, is echter klein, dus het is belangrijk dat u de wijziging zo snel mogelijk (telefonisch) doorgeeft. Door de langere verwerkingstijd heeft een per e-mail doorgegeven adreswijziging helaas minder kans van slagen.

Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Verzending

Uw bestelling wordt gratis thuis geleverd wanneer u bestelt voor €60 of meer, inclusief waardebon. Bestelt u voor minder dan €60 dan zijn de kosten voor de verzending standaard €7,90.

De levertijd is 4-6 werkdagen.

Zodra uw pakket ons magazijn verlaten heeft, ontvangt u per mail een automatische verzendbevestiging. 

Wanneer het pakket wordt verwerkt krijgt u informatie over de status en levertijd van uw pakket per E-mail “Je pakket is onderweg”.

Als u op de leveringsdatum niet thuis bent, kunt u kiezen voor de volgende opties:

- Verander afleveradres of -datum

- Geef neerzettoestemming

Als u niet thuis bent op het moment van levering, wordt uw pakket in één van de pakketcentra afgeleverd.

Momenteel is alleen levering binnen Nederland mogelijk.

Betaling

We bieden de volgende betaalwijzen aan:

Creditcard: makkelijk en veilig betalen met een VISA-, MAESTRO-, Mastercard- of American Express creditcard.

Ideal: met Ideal betaalt u direct en veilig door online overboeken vanaf uw eigen bankrekening.

Sofort & Achteraf betalen: deze betaalwijzen bieden we aan in samenwerking met Klarna.

Paypal: snel en eenvoudig betalen met behulp van uw Paypal-account.

amazon pay: snel en eenvoudig betalen met behulp van uw amazon-account.

Bancontact: met Bancontact betaalt u direct en veilig door online overboeken vanaf uw eigen bankrekening.

Wanneer u bij het betalen de melding krijgt dat uw gekozen betaalmethode niet geaccepteerd wordt, kan dit meerdere redenen hebben Gebeurt dit bij een betaling met creditcard, controleert u dan of de creditcard nog geldig is en of alle gegevens correct ingevoerd zijn. Ook als u een andere betaalmethode hebt uitgekozen, is het af en toe mogelijk dat de betaling wordt geweigerd. Hierover kunt u telefonisch of per mail contact met ons opnemen.

Om de factuur van uw bestelling aan te vragen, kunt u contact opnemen met de klantenservice. Deze kunt u van maandag tot en met vrijdag tussen 10:00 en 17:00 telefonisch bereiken onder het telefoonnummer +31 (0) 850 270 007. Ook kunt u een e-mail sturen aan info@wijnjuweel.nl.

Retouren

U heeft het recht uw bestelling binnen veertien dagen zonder opgaaf van reden te herroepen. Als u de koopovereenkomst wilt annuleren, zijn wij er wettelijk toe verplicht alle betalingen uwerzijds, inclusief de bezorgkosten (met uitzondering op eventuele extra bezorgkosten als gevolg van een keuze van een duurdere bezorgwijze dan de standaard door ons aangeboden bezorgwijze) onmiddellijk en binnen veertien dagen vanaf de dag dat u uw herroeping kenbaar heeft gemaakt terug te betalen. Voor deze terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u heeft gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij uitdrukkelijk iets anders met u is overeengekomen. Voor deze terugbetaling worden in geen geval extra kosten in rekening gebracht.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht moet u binnen 14 dagen na ontvangst, ons (Wijnjuweel ℅ Vicampo.de GmbH, Taunusstraße 57, 55118 Mainz, Duitsland, telefoon: +31 (0) 850 270 007, fax: +49 (0) 6131-30 29 399, e-mail: info@wijnjuweel.nl) door middel van een ondubbelzinnige verklaring (schriftelijk per post, fax of email) op de hoogte stellen van uw besluit. U kunt hiervoor het bijgesloten standaardformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet vereist. Om u het herroepingsrecht te kunnen verlenen is het voldoende om voor het einde van de termijn van 14 dagen de betreffende verklaring te verzenden.

Meer informatie over het herroepingsrecht vindt u hier: https://wijnjuweel.nl/pages/herroepingsrecht

Het is voor ons van belang dat u tevreden bent met uw aankoop. Daarom leggen we bij de inkoop van onze wijnen de nadruk op een hoge kwaliteit. Omdat het bij wijn om een natuurlijk product gaat, kunnen we echter niet uitsluiten dat er sporadisch verkurking of een andere kwaliteitsfout optreedt. Wellicht is er ook een andere reden waarom u niet tevreden bent. In dit geval kunt u contact met ons opnemen en de naam van de betroffen wijn aan ons doorgeven. Onze medewerkers zoeken graag samen met u naar de beste oplossing.

Een gebrekkige levering is voor u als klant erg vervelend. Daarom controleren we elk afzonderlijk pakket zorgvuldig op volledigheid en juistheid van de bestelde artikelen voordat het ons magazijn verlaat. Desondanks kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat de verkeerde wijn in uw pakket terechtkomt, dat er flessen ontbreken of dat er onderweg een fles kapot gaat. Als dit het geval is bij uw pakket, neem dan contact met ons op zodat we samen een oplossing kunnen vinden.

Om uw bestelde wijn te retourneren, kunt u het beste contact met ons opnemen per mail via info@weinfuerst.de of door ons te bellen op +31 (0) 850 270 007 (maandag tot vrijdag van 10:00 tot 17:00 uur). Onze medewerkers zorgen er dan voor dat u kosteloos een retourlabel toegezonden krijgt en geven u verdere informatie over de retourprocedure en de terugbetaling. Stuurt u in geen geval uw pakket terug zonder afspraak of met behulp van een eigen verzendlabel. Wij nemen graag de kosten voor uw retourzending voor onze rekening als u hiervoor onze retouretiketten gebruikt. Zo helpt u Wijnjuweel om onnodige kosten te vermijden en de verwerking van uw retourzending te versnellen.

De terugbetaling wordt uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping van uw bestelling voldaan. Voor deze terugbetaling gebruiken wij in de regel hetzelfde betaalmiddel dat u heeft gebruikt voor de oorspronkelijke transactie. Als u bijvoorbeeld uw bestelling met Paypal betaald heeft, dan krijgt u het betaalde bedrag ook teruggeboekt op uw Paypalrekening.

Uw klantaccount

Een klantaccount vereenvoudigt de afhandeling van uw bestellingen. U kunt uw bezorgingsvoorkeuren en betaalgegevens opslaan, zodat u deze bij een volgende aankoop niet opnieuw hoeft in te voeren. Bovendien kunt u met uw klantenaccount al uw eerdere bestellingen in één oogopslag bekijken.

Ga naar het inloggedeelte rechtsboven op onze website. Klik op "Maak een account aan" onder de tekstvelden. Voer in de volgende stap uw voor- en achternaam, uw e-mailadres en een wachtwoord naar keuze in. Klik dan op "Account aanmaken". U ontvangt dan een bevestigingsmail van ons en kunt zich direct met uw gebruikersgegevens op de Wijnjuweel-website aanmelden.

Onder de button waar u zich kunt inloggen op uw klantenaccount vindt u ook een andere optie "Wachtwoord vergeten". Klik op deze functie en voer uw e-mailadres in. Klik dan op "Opnieuw instellen". Er wordt dan een e-mail naar u gestuurd. Door te klikken op de knop "Stel uw wachtwoord opnieuw in" in de e-mail, wordt een nieuw browservenster geopend. Hier kunt u nu een nieuw wachtwoord instellen.

U kunt al uw eerdere bestellingen bekijken in uw gebruikersaccount. Ga hiervoor naar "Mijn account" op onze website en klik op "Mijn bestellingen". Daar kunt u de bestellingen bekijken die u eerder heeft geplaatst. In uw besteloverzicht kunt u de beschikbare wijnen weer in uw winkelwagen plaatsen via "Nogmaals bestellen".

Als u zich wilt aanmelden voor de Wijnjuweel-nieuwsbrief, ga dan naar wijnjuweel.nl. Helemaal onderaan onze website vindt u het venster waar u uw e-mail kunt invoeren. Vul hier uw e-mail adres in en klik op "Registreer nu". Voor uw inschrijving ontvangt u een waardebon van €5, die u kunt inwisselen vanaf een waarde van € 50,00. U ontvangt deze bon per e-mail op het door u opgegeven adres. U kunt zich uitschrijven via uw klantenaccount of of de link onderaan de nieuwsbrief die u van ons ontvangt. Lukt het u niet uit te schrijven? Stuur dan een mail naar info@wijnjuweel.nl

Neem contact op met onze klantenservice om uw klantaccount te verwijderen. U kunt onze klantenservice telefonisch bereiken op het volgende telefoonnummer: +31 (0) 850 270 007, maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 17:00. Alternatief, kunt u ons ook een e-mail sturen naar info@wijnjuweel.nl.

Telefoon

U kunt onze klantenservice telefonisch bereiken op het volgende telefoonnummer: +31 (0) 850 270 007 maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 17:00.

E-mailadres

U kunt ook altijd een e-mail sturen naar info@wijnjuweel.nl.